Valgfritt programfag ved Verdal videregående skole 2012-1013

torsdag 6. juni 2013

Magasinforside

Denne oppgaven gikk ut på å ta utgangspunkt i forsiden til et kjent magasin, for deretter å lage en egen versjon av denne i photoshop. Vi skulle ta et selvtatt bilde for så å redigere det til popart stil. 

Jeg tok utgangspunkt i kvinnebladet KK:



Brukte dette bildet av meg selv. Før redigering:


For å omgjøre bildet til popart stil i photoshop gjør du slik: 
Image -> Adjustments -> Posterize ->Levels. Jeg tok level 6, som vi si 6 forskjellige fargekontraster i bildet. Jeg valgte fargene lilla og gul, som skilte seg ut fra fargene på det originale bildet. For å velge fargetoner inn i bildet gjør du slik: Select -> Color range 

Når det var gjort, skulle jeg sette inn tekst til forsiden min. Jeg tok et bilde av KK's forside fra google.com og la den inn i photoshop. Tok deretter Color Range for å markere fargen i overskriften (KK). Så limte jeg det inn på min forside. Resten av teksten på forsiden har jeg satt inn selv og brukt omtrent de samme fargene som på selve bildet. 

Resultat: 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar